Logo De Belofte

ULFT - Lokaal Belang Oude IJsselstreek vraagt zich af of de Achterhoek Raad zijn bestaansrecht niet op het spel zet, wanneer ze niet beter omgaat met amendementen en moties. Aanleiding is een amendement dat afgelopen maandag in de Achterhoek Raad werd aangenomen om zwaar in te zetten op een vierbaans A18 tussen Varsseveld en Enschede, waar 100 mag worden gereden.

Volgens Lokaal Belang is er niks mis met de achterliggende gedachte om dit te realiseren. 'Wij zijn niet tegen verbetering van de huidige N18, maar ons inziens is dit veel te hoog gegrepen', schrijft de partij op haar website.

'Het overgrote deel van de Achterhoek Raad is uit het oog verloren dat ze met dit amendement de thematafels, waar denkrichtingen en ideeën worden besproken, min of meer passeren.'

'Zonde van de tijd en energie'

De Achterhoek Board, waarin ondernemers, maatschappelijke organisaties en overheden zijn vertegenwoordigd, is volgens Lokaal Belang nu met handen en voeten gebonden en er is geen ruimte om een haalbare oplossing te vinden.

'De board zal nu namelijk moeten gaan lobbyen voor een 2 x 2 baans N18 bij de provincie en in Den Haag. Terwijl ze nu al weten dat ze daar nul op het rekest krijgen. Wat ons betreft zonde van de tijd en energie', aldus Lokaal Belang.

De fractie stemde afgelopen maandag als één van de weinige partijen tegen het amendement. 'De leden van de Achterhoek Raad zullen heel goed moeten gaan nadenken hoe ze amendementen en moties gaan formuleren, want op deze manier werken ze zichzelf tegen. Het is beter om realistisch te zijn, samen te kijken wat haalbaar is en daarnaar te handelen.'

Zie ook:

Delen op Facebook
Vertel je netwerk
Delen op Twitter
Vertel een vriend